اسلایدشو

EKSA.aviation

EKSA.aviation
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان EKSA.aviation و آدرس eksa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 توربوجت نوعی موتور جت است که در آن همه هوای مکیده شده به اتاق احتراق می‌رود و پس از مخلوط شدن با سوخت و احتراق به‌صورت گاز خروجی داغ از دهانه عقب موتور خارج می‌شود                                                                        توربوفن نوعی موتور جت است که در آن بخش بزرگی از هوای مکیده شده بدون رفتن به اتاق احتراق از روزنه انتهائی خارج می‌شود. این نوع موتور برای سرعت‌های متوسط مناسب است و به‌همین دلیل موتور بیشتر هواپیماهای جت مسافری توربوفن است.

توربو فن يك كمپرسورفن بسيار بزرگ در جلوي موتور دارد كه نسبت زيادي از هوا پس از عبور از فن از فاصله ي بين فن و پوسته عبور كرده، در انتهاي موتور با گازهاي داغ خروجي موتور يكي مي شوند و نيروي پيشرانه را افزايش مي دهد.توربو فن ها كارايي بهتري نسبت به توربوجت هاي ساده دارند زيرا به حجم زيادي از هوا كه ازفن عبور مي كند شتاب داده مي شود و با توجه به هواي كمي كه از هسته موتور عبور مي كند نيروي پيشرانه ي زيادي توليد مي كند . موتورهاي توربو فن و توربو جت در اعداد ماخ كم ، ضربه ويژه بالايي دارند اين موتورها مي توانند با توليد حرارت كم در مدت زمان طولاني با سوختي كم و نزديك به سطح زمين به پرواز ادامه دهند. همين باعث مي شود كه امكان رديابي آنها توسط حسگرهاي حرارتي و يا رادارهاي زمين بسيار كم با شد . به همين دليل بيشتر موشك هاي مورد استفاده توسط ارتش هاي جهان از اين نوع موتورها استفاده مي كنند. لازم به ذكر است بهينه ي سرعت اين نوع موتورها تا سرعت 2 ماخ است .                                         توربوپراپ (به انگلیسیTurboprop) نوعی موتور توربینی گازی است که در آن از گردش محور توربین برای گرداندن ملخ وایجاد پیش‌رانش استفاده می‌شود.

با اینکه گاز خروجی این موتورها نوعی جت است ولی در طراحی توربوپراپ سرعت گاز خروجی را فدای قدرت چرخاندن محور می‌کنند تا بیشتر نیروی موتور صرف گرداندن ملخ شود.

موتورهای توربوپراپ در سرعت‌های متوسط (در حدود ۷۳۰ کیلومتر/ساعت) کارایی دارند و در سرعت‌های بیشتر کارایی خود را از دست می‌دهند.[۱] این موتورها بیشتر در هواپیماهای مسافری کوچک و هواپیماهای ترابری نظامی به‌کار می‌روند.

                                        رم‌جت (به انگلیسی: Ramjet) ساده‌ترین نوع موتور جت است. در این نوع موتور هوائی که وارد موتور می‌شود به خاطر سرعت ورود به مجرای موتور خودبه‌خود فشرده می‌شود ونیازی به داشتن فشارنده(کمپرسور) نیست.

موتور رم‌جت فقط در سرعت‌های زیاد کارآئی دارد از این نوع موتور برایtake off نمی‌توان استفاده کرد و بایستی هواپیمای مجهز به این موتور توسط فلاخن پرتاب شود یا همانند موشک از یک هواپیمای مادر شلیک شود تا موتور آن به کار افتد.                     پرونده:Ramjet operation.png

 


موضوعات مرتبط: موتور جت، ،
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 10 فروردين 1391 ] [ 4:44 بعد از ظهر ] [ EsmailKordSahlAbadi ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آدمی اگر پيامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نيست، زيرا : اگر بسيار كار كند، می‌گويند احمق است ! اگر كم كار كند، می‌گويند تنبل است! اگر بخشش كند، مي‌گويند افراط مي‌كند! اگر جمعگرا باشد، می‌گويند بخيل است! اگر ساكت و خاموش باشد می‌گويند لال است!!! اگر زبان‌آوری كند، می‌گويند ورّاج و پرگوست ..! اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گويند رياكاراست!!! و اگر نكند میگويند كافراست و بی‌دين …..!!! لذا نبايد بر حمد و ثنای مردم اعتنا كرد و جز ازخداوند نبايد ازكسی ترسيد. پس آنچه باشید که دوست دارید. شاد باشید ؛ مهم نیست که این شادی چگونه قضاوت شود.
آرشيو مطالب
3 خرداد 1391
2 خرداد 1391 7 فروردين 1391 6 فروردين 1391 5 فروردين 1391 4 فروردين 1391 3 فروردين 1391 1 فروردين 1391
امکانات وب

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

.

دریافت کد جملات شریعتی